Beste collega,
Roche informeerde ons over het feit dat ze overgaan naar een andere vervoerder.
Vanaf 1 december worden hun bestellingen door Fedex getransporteerd.
Bij de nieuwe vervoerder zal het transport van het magazijn van Roche in Duiven/Arnhem uit duurzaamheidsoverwegingen ongekoeld plaatsvinden.
Dit zal geen effect hebben op de kwaliteit van de producten.
Lees hieronder de volledige brief die Roche stuurde.
---
Geachte heer/mevrouw,
Graag informeren wij u over een aanstaande wijziging in onze logistieke dienstverlening voor Roche Diagnostics Nederland B.V.
Onze huidige logistieke partner, Fiege, heeft een strategische beslissing genomen om hun bedrijfsactiviteiten in een kleinere, afgeslankte vorm voort te zetten. Als gevolg hiervan hebben zij besloten de dienstverlening voor Roche Diagnostics Nederland per 1 december 2025 te beëindigen.
Wij begrijpen dat Fiege een belangrijke leverancier voor u is en dat tijdige levering van de reagentia en andere onderdelen geborgd dient te blijven. Om de continuïteit en betrouwbaarheid van onze leveringen te waarborgen, hebben wij Fedex Express B.V. als een betrouwbare nieuwe leverancier geselecteerd voor het transport naar onze klanten.
Wat betekent dit voor u?
Wij zullen ervoor zorgen dat deze overgang zo soepel en onopgemerkt mogelijk verloopt. De wijziging van leverancier biedt ons ook de kans om onze processen verder te verduurzamen. Met het oog op duurzaamheidsoverwegingen, zullen wij ervoor kiezen om de levering van de 'final mile' (het transport vanaf Duiven/Arnhem naar uw ziekenhuislaboratoria) ongekoeld te laten plaatsvinden. Uiteraard zal dit geen effect hebben op de kwaliteit van de door ons geleverde producten.
Vanuit het oogpunt van duurzaamheid en efficiëntie verzoeken wij u vriendelijk om uw orders zo veel mogelijk te consolideren (of bundelen). Door het aantal losse orders te minimaliseren, verlagen we samen onze ecologische voetafdruk. Al uw orders worden standaard binnen 48 uur geleverd. Gegarandeerde leveringen vóór 09.00 uur en vóór 12.00 uur maken niet langer deel uit van onze dienstverlening.
Op 1 december kunt u uw order indienen tot 12.30 uur, zodat de overgang naar de nieuwe vervoerder soepel verloopt.
Mocht u naar aanleiding van deze brief vragen hebben, dan kunt u altijd terecht bij ons Customer Operations Team via tel +31(0)36 53 94 880 en per mail: almere.customeroperations@roche.com of bij uw vaste Customer Engagement Partner. Zij staan klaar om uw vragen te beantwoorden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zien de verdere samenwerking met vertrouwen tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Roche Diagnostics Nederland B.V.,
Customer Operations
Finance & Business Enabling
Transistorstraat 41
1322 CK Almere The Netherlands
office: +31(0)36 53 94 880
mail: almere.customeroperations@roche.com
twitter: RocheDiagnosticsNL